اسیه قربانیان رجبی؛ مهدی طالب پور؛ گیوم مقتینو؛ گیوم بوده؛ آذر کفاش پور
چکیده
هدف، مقایسه تناسب حامیان مالی تیم ملی والیبال با این تیم از دیدگاه تماشاچیان است. تحقیق از نوع پیمایشی و برای جمعآوری دادهها از روش نمونهگیری تصادفی استفاده شد. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه زدراوکویچ و همکاران استفاده شد. آنها، برای بررسی تناسب از 9 بعد خرد و 2 بعد کلان استفاده کردند. برای مقایسه از آزمون تحلیل واریانس ...
بیشتر
هدف، مقایسه تناسب حامیان مالی تیم ملی والیبال با این تیم از دیدگاه تماشاچیان است. تحقیق از نوع پیمایشی و برای جمعآوری دادهها از روش نمونهگیری تصادفی استفاده شد. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه زدراوکویچ و همکاران استفاده شد. آنها، برای بررسی تناسب از 9 بعد خرد و 2 بعد کلان استفاده کردند. برای مقایسه از آزمون تحلیل واریانس چندگانه و برای آزمونهای تعقیبی از آزمون شفه و برای تحلیل از نرم افزار STATISTICA استفاده شد. آزمونهای اندازهگیری و معادلات ساختاری برای سه حامی مالی نیز با استفاده از نرم افزار M Plus مورد بررسی قرار گرفت. نتایج آزمون تحلیل واریانس چندگانه نشان داد بین ابعاد مختلف خرد و کلان تناسب، بهجز بعد جغرافیایی، اختلاف معناداری بین سه حامی مالی وجود دارد. اما آزمون تعقیبی نشان داد بین ابعاد مختلف تناسب بانک دی و همراه اول، تفاوت معناداری وجود ندارد و بین ابعاد مختلف تناسب مجید و همراه اول و همچنین مجید و بانک دی، به جز مقایسه بعد مشارکت بین برند مجید و همراه اول و مقایسه بعد مأموریت بین برند مجید و بانک دی، همه ابعاد تفاوت معناداری را نشان میدهند. آزمونهای اندازهگیری و معادلات ساختاری برای سه حامی مالی، با توجه به شاخصهای تعریف شده، نتایج قابل قبولی را نشان دادند. با توجه به نتایج این تحقیق، حامیان مالی و تیمها برای افزایش رابطه برد-برد، بهتر است بر رابطه متناسبی تمرکز کرده و در صورتی که این رابطه حمایتی از منظر پاسخدهندگان، متناسب به نظر نمیرسد، با اقداماتی موارد متناسب خودشان با مورد حمایت شده را روشنسازی کنند.